zoom

Echipe din Liga I și legăturile cu casele de pariuri

La felul în care arată fotbalul din România nu poți să nu te întrebi: oare acest sport chiar mai generează profit pentru patronii cluburilor? Și cine se mai încumetă să investească bani într-un club de fotbal?

 

La felul în care arată fotbalul din România nu poți să nu te întrebi: oare acest sport chiar mai generează profit pentru patronii cluburilor? Și cine se mai încumetă să investească bani într-un club de fotbal? Sursele de venit ale echipelor sunt extrem de reduse, mai ales că și jucătorii se transferă predominant ca liberi de contract, nu pe sume de bani.

Realitatea ne spune că fără banii din drepturile de televiziune cele mai multe cluburi din Liga I ar dispărea. Dar vorbim aici despre al doilea ”actor” pe piața finanțării cluburilor din fotbalul autohton, și anume casele de pariuri.

Toate cluburile mari din Liga I sunt sponsorizate de case de pariuri

Zeci și sute de mii de euro ajung în conturile echipelor din Liga I datorită caselor de pariuri. Aproape orice meci din campionat ai urmări e imposibil să nu vezi măcar pe unul dintre echipamente numele unei astfel de agenții. Până și numele competiției e dat tot de o agenție de pariuri: Liga I Casa (Pariurilor).

CFR Cluj, campioana României din ultimele 2 sezoane, este sponsorizată de Sportingbet, o casă de pariuri care a virat anterior în jur de 750.000 de euro / an și în conturile celor de la FCSB. Dar clujenii nu sunt singurii care fac reclamă unei case de pariuri. Dinamo București are un parteneriat tot mai solid cu Unibet, în timp ce echipe precum Poli Iași și FC Botoșani sunt sponsorizate de Superbet, respectiv Casa Pariurilor.

Casa de pariuri Betano – cel mai atractiv portofoliu de clienți

Un jucător foarte important pe această piață a pariurilor sportive a avut o evoluție curioasă în ultimii ani. Este vorba despre Betano, una dintre cele mai bune case de pariuri din România. În sezonul 2018/2019 a deținut drepturile de nume asupra competiției (atunci numită Liga I Betano), dar în sezonul curent a renunțat la competiție pentru două forțe ale campionatului autohton: Universitatea Craiova și FCSB.

Formația bucureșteană e cea mai nouă achiziție din portofoliul gigantului comercial. Clubul patronat de Gigi Becali a renunțat la parteneriatul cu cei de la Netbet  în favoarea grecilor de la Betano. Acest aspect sugerează o concurență acerbă între casele de pariuri în ceea ce privește afișarea numelor lor pe tricourile fotbaliștilor.

Echipa națională este sponorizata de o casa de pariuri

Federația Română de Fotbal a semnat un contract de sponsorizare cu cei de la Fortuna, una dintre agențiile cu o creștere remarcabilă pe piață în ultimii ani. Această casă de pariuri oferă jucătorilor ei inclusiv șansă câștigării unor excursii în cantonamentele ”tricolorilor”, precum și bilete la meciuri.

Site-ul celor de la Fortuna e acum ”împânzit” cu imagini ale jucătorilor naționalei și cu promoții pentru pariori. Cu performanțe atât de slabe însă din partea reprezentativei noastre, ne întrebăm însă cât de mult profită casa de pariuri de pe urma sponsorizării pe care o fac și dacă aceasta va mai continua mult timp.

Un lucru este cert însă: la cât de puțini bani se învârt în fotbalul nostru, dacă echipele din Liga I nu ar fi sponsorizate de casele de pariuri, atunci tot mai mulți jucători ar avea restanțe la încasarea salariilor și majoritatea cluburilor ar avea mari probleme financiare.