O aliniere a roților vă asigură că anvelopele vehiculului dvs. sunt îndreptate drept înainte. O aliniere a roților se referă la schimbarea unghiurilor anvelopelor, astfel încât acestea să fie perpendiculare pe sol și paralele între ele, ceea ce permite vehiculului dvs. să circule în linie dreaptă. Dacă sesizați că vehicului dvs. are aceste probleme staționați într-un loc sigur și chemați servicii de tractare oradea.
Dacă aliniați anvelopele în mod corespunzător, veți maximiza durata de viață a anvelopelor și vă va facilita manipularea vehiculului. Anvelopele pot fi scoase din aliniament lovind gropi mari sau alte obiecte precum borduri. Odată ce anvelopa este scoasă din aliniament, aceasta poate provoca manipularea dificilă și uzura excesivă a anvelopelor.
Există trei lucruri care afectează aliniamentul roții vehiculului tău:
curbă, roată și vârf. Camber este unghiul roții atunci când este privit din fața vehiculului. Măsurarea camberului anvelopei dvs. ar trebui să fie de 0 °. Aceasta înseamnă că anvelopa trebuie să fie plată sau perpendiculară pe sol; acest lucru face ca anvelopa să circule perfect pe „amprenta” sau mijlocul anvelopei. În cazul în care camberul anvelopei este oprit, ceea ce înseamnă că se înclină spre interior sau spre exterior, va provoca o uzură excesivă în interiorul sau în exteriorul anvelopei, în funcție de modul în care se înclină.
Dacă anvelopa este oprită, poate duce și la tragerea excesivă a vehiculului dvs. Caster este unghiul pivotului de direcție al vehiculului atunci când este privit din lateral. Pivotul de direcție este ceea ce permite ca anvelopele să se întoarcă atunci când întoarceți roata. Rotorul vehiculului dvs. ar trebui să fie pozitiv. Aceasta înseamnă că partea superioară a pivotului de direcție trebuie să fie mai departe spre partea din spate a vehiculului decât pivotul de direcție inferior.
Rola pozitivă înseamnă practic că anvelopele vehiculului dvs. se îndreaptă pe o axă care se află în fața plasturii de contact al anvelopei (unde anvelopa atinge solul). Având o ruletă pozitivă, anvelopa dvs. este mai stabilă atunci când conduceți în linie dreaptă. Rotorul anvelopei dvs. trebuie să fie același pe ambele părți ale vehiculului; dacă nu este același lucru, atunci vehiculul va avea tendința de a trage în lateral mai puțin pozitiv. Solicitați ajutorul unuei firme de servicii de tractare pentru a transporta autovehicului la cel mai apropiat service.
Degetul este o măsurare a cât de paralele sunt anvelopele între ele. Toe măsoară distanța dintre fațele celor două anvelope față și spatele celor două anvelope față. Distanțele ar trebui să fie aceleași. Dacă partea din față a anvelopelor dvs. este mai aproape una de cealaltă decât spatele, se spune că anvelopa dvs. se află într-o poziție de vârf.
Dacă partea din spate a anvelopelor este mai aproape decât fațadele, atunci anvelopa dvs. se află într-o poziție de ieșire. Gândește-te la picioarele tale când mergi. Piciorul ar trebui să fie îndreptat drept înainte când pășiți. Dacă piciorul tău este îndreptat spre interior, ar fi într-o poziție de vârf. Dacă piciorul tău este îndreptat spre exterior, ar fi într-o poziție de vârf. Dacă măsurarea degetelor de la picioare a anvelopei nu este egală, aceasta poate duce la uzura excesivă a anvelopelor și la o manipulare dificilă.