zoom

Concurenta in mediul online

Orice afacere are nevoie de clienti, iar cand te gandesti la creare magazin online clientii sunt practic motorul unei astfel de afaceri. Evident, ca odata ce vrei sa pornesti pe acest drum trebuie sa iei in calcul si competitia, mai ales ca toti cei care vor sa isi deschida un magazin online trebuie sa acorde o atentie sporita concurentei.

            In vanzari si comert, concurenta este cea care mentine piata activa si hraneste spiritul competitiv al tuturor agentilor comerciali. Evident, in mediul online, lucrurile sunt mult mai dinamice asta si pentru ca in online este mult mai usor sa pornesti la creare magazin online fata de procedurile necesare pentru deschiderea unui magazin fizic.

Studiati piata!

            Atat in plan fizic cat si in online, dupa cum spuneam, concurenta este cea care tine lucrurile intr-o dinamica. Cand vrei sa iti deschizi un magazin online, pe langa pasii necesari in infiintarea acestuia, trebuie sa acorzi atentie foarte mare si celor din jurul tau. In prezent internetul este plin cu diferite tipuri de magazine online, fiecare dintre ele se lupta pentru a-si castiga segmentul de piata. Aceasta lupta se face inca din primii pasi din procesul de creare magazin online, mai exact vorbim despre o cercetare foarte amanuntita dar si un proces de continua perfectionare a ofertei si a strategiilor de promovare.

            Sondarea pietei este o procedura necesara in foarte multe domenii, scopul acesteia fiind in primul rand acela de a stabili premisele in care se va desfasura activitatea comerciala dar aceasta procedura are si rolul de a defini plaja de clienti.

Nu doar aspectul conteaza

             Cel mai important lucru in lupta cu concurenta este oferta, insa pe langa asta, un magazin online trebuie sa iasa in evidenta. Pentru asta exista mai multe moduri de a pasi in fata concurentei. In primul rand, oferta de produse este cea care aduce clienti, insa clientii nu vor sta pe un site care nu ofera transparenta, preturi competitive si accesibilitate. Pentru a optimiza magazinele online sunt necesare o serie de proceduri speciale prin care siteul magazinului online este promovat si mentinut.

            Optimizarea SEO trebuie realizata inca de la inceputul procedurii de creare magazin online, bineinteles, dupa ce siteul este ridicat si functional. Pe scurt, aceasta optimizare are rolul de a inlesni accesul potentialilor clienti la site. Un magazin online bine optimizat va aparea in primele pozitii pe motoarele de cautare. Pe langa aceasta optimizare siteul trebuie sa fie conceput intr-o maniera simpla, care sa ofere un acces facil al utilizatorilor la toate produsele oferite dar si sa poata gasi ajutor atunci cand au nevoie.

            Orice site de shoping trebuie sa ofere siguranta, accesibilitate, dar pe langa toate acestea, incredere. Gradul de incredere depinde in mod direct de nivelul de transparenta pe care il implementanti inca din primele etape ale procesului de creare magazin online.

            In concluzie putem spune ca toate lucrurile sunt legate intre ele. Pentru a putea fi cu un pas in fata concurentei trebuie sa stiti ca totul conteaza, de la studiile de piata, la aspectul siteului precum si la modul in care va promovati magazinul online.