Inainte de perioada sarbatorilor, este recomandat ca orice comerciant online sa isi puna la punct ofertele si sa fie gata sa livreze continut relevant si de calitate clientilor. Incepand cu Black Friday si terminand cu ofertele de Anul Nou, fiecare magazin online ar trebui sa detina cateva strategii SEO pentru a atrage cat mai multi clienti.
Prin urmare, am apelat la iAgency.ro pentru a oferi cateva tactici noi de SEO (Search Engine Optimization) care sa te ajute sa iti cresti cifrele afacerii in perioada care urmeaza. Iata ce trebuie sa stii!
Bucura-te de noul serviciu de listari produse Google
In luna Aprilie, anul curent, Google a introdus un nou mod de vizualizare a rezultatelor in pagina de cautari, si anume “shopping”. Aceasta listare gratuita si directa a produselor in pagina cu rezultate organice vine ca raspuns la gigantul Amazon, care era “favoritul” pana acum, bucurandu-se de o foarte buna vizibilitate.
Schimbarea inseamna ca milioane de oameni pot acum vedea direct produsele tale in pagina cu rezultate Google, acest feature fiind foarte folositor mai ales in perioada shopping-ului. Pentru a beneficia de acest lucru, insa, va trebui sa urci “feed”-uri ale produselor pe Google.
Daca operezi si un magazin in stare fizica, poti folosi un program separat in Google Merchant Center, denumit “Local surfaces across Google”, care iti afiseaza starea produsului (daca este inca in stoc) in Google search, Google Images, Google Shopping, Google Maps si Google Lens.
Monitorizeaza performantele campaniei
Tacticile SEO nu se rezuma la un singur sezon. Monitorizarea campaniei te va ajuta sa iei decizii strategice mai usor in viitor. Din pacate, click-urile si rezultatele organice sunt masurate alaturi de alte tipuri de trafic, astfel incat nu iti vei putea da seama cati utilizatori noi au intrat pe site via Google Shopping.
Foloseste structured data pentru a informa mai usor utilizatorii
Schema.org nu mai este de mult timp o necunoscuta pentru cei care stiu sa integreze structured data in website-ul lor. Aceasta tactica SEO incepe sa capete noi valente, de cand au aparut caracteristici precum Popular products (pe mobile) si are darul de a atrage mai usor clientii, oferindu-le informatii importante direct din pagina cu rezultate Google.
Creeaza continut relevant pentru orice perioada a anului
Chiar daca esti in prag de sarbatoare, este important sa dezvolti continut optimizat pe tot parcursul anului. Daca creezi cateva pagini special pentru sarbatori, doar pentru a le sterge cateva saptamani mai tarziu, este posibil sa pierzi cativa potentiali clienti pe drum. In schimb, alege sa creezi continut SEO valabil pentru tot anul, precum articole de tipul “idei de cadouri”, unde poti schimba doar produsele de la an la an, lasand aproximativ acelasi continut.
Orienteaza-te catre clienti noi
Chiar daca ai un magazin online nisat, care ofera produse unei anumite categorii de persoane, este important ca in aceasta perioada sa oferi informatiile esentiale tuturor categoriilor de cumparatori. Spre exemplu, daca in restul anului, cei care cauta un joc video vor sa si-l achizitioneze pentru propria placere, in perioada sarbatorilor, foarte multe persoane cauta sa faca un cadou. Atrage acesti utilizatori cu continut optimizat, de tipul “Ghidul parintilor pentru jocurile anului 2020” sau “Cadouri ideale pentru orice gamer”.
Creeaza categorii speciale si pagini de produs pentru sarbatori
In multe cazuri, cumparatorii cauta anumite oferte specifice, care tin de aceasta perioada din an, precum “oferte Craciun 2020” sau “reduceri Black Friday 2020”. Asigura-te ca ai o pagina dedicata si optimizata pentru aceste categorii de produse. Nu uita sa actualizezi si meta-urile sau headings-urile cu keyword-ul relevant pentru activitatea magazinului tau online.
Alaturi de aceste tactici SEO, asigura-te ca site-ul tau este bine pus la punct atat din perspectiva tehnica, cat si din punctul de vedere al optimizarii onpage. Integreaza aceste tactici in strategia ta si vei avea doar de castigat!