zoom

Cand e timpul sa faci revizia auto | AutoMotox.Ro

Cred ca suntem cu totii de acord in legatura cu faptul ca revizia masinii reprezinta una dintre cele mai simple, banale si elementare actiuni pe care le poti face in ceea ce priveste mentenanta masinii tale. Nu vorbim de schimbari de distributie, ambreiaj sau rectificari de chiuloase, toate fiind operatiuni mult mai complexe din punct de vedere mecanic.

Ei bine, revizia masinii reprezinta un lucru atat de vital desi este atat de simplu. Dupa combustibil, benzina sau motorina, dupa caz, uleiul este al doilea cel mai important lichid pe care masina ta il consuma si care influenteaza cat de bine sau nu ruleaza masina ta. Daca esti genul pasionat de masini si iti place sa iti faci de lucru, probabil stii deja faptul ca poti realiza cu usurinta revizia masinii tale acasa cu cateva scule de baza si un recipient in care sa colectezi uleiul folosit, asta dupa ce ti-ai cumparat un kit de revizie de pe un site de piese auto online bucuresti. Ai insa mare grija cu uleiul folosit, este foarte daunator asa ca nu-l arunca la intamplare. Pastreaza-l intr-un recipient si cand aduni mai mult il poti duce la un centru de reciclare.

In timpul unei revizii schimbam in principal un element foarte important: uleiul. Pe langa ulei, ca totul sa functioneze in regula mai e nevoie si de filtre, iar aici vorbim de filtru de ulei, evident, filtru de combustibil si filtru de polen sau de aer, cum mai e cunoscut. Acum sa vorbim putin despre lucrurile care mai sunt recomandate in plus pe langa ulei si filtre si care de altfel sunt foarte importante. S-ar putea sa nu fie nevoie sa le schimbi la fiecare revizie, in functie de modul in care ai utilizat masina pana atunci, dar pe care le-as trece tot in categoria consumabile pentru ca se uzeaza si trebuie schimbate frecvent: sistemul de franare si anvelopele.

As indrazni sa spun ca motivul principal pentru care se produc cele mai multe accidente pe soselele noastre sunt masinile echipate cu anvelope in stare foarte proasta. La noi e de mult o moda sa cumparam cauciucuri resapate, reconditionate sau oricum mai vor oamenii sa le numeasca, cert e ca sunt niste pericole evidente. Starea anvelopelor se poate observa cu usurinta cu ochiul liber sau punand efectiv degetele in ”santurile” de pe suprafata anvelopei pentru a verifica cata ”carne”mai avem pe cauciucuri. Indiferent daca vorbim de cauciucuri de iarna sau de vara, chiar si all-season desi nu recomand asa ceva, e important sa circulam cu anvelope in stare buna. Ai grija deci sa verifici starea anvelopelor de pe masina ta si daca e cazul sa le schimbi, comanda si un set de cauciucuri atunci cand intri sa cumperi ce ai nevoie pentru revizie BMW Seria 3 Motor 2.0D sau orice autoturism detii. 

Daca ai pus la punct partea de ulei, filtre si anvelope, mai e cazul sa dai atentie inca unui lucru: sistemul de franare, aici vorbind despre placute, discuri si lichid de frana. Sansele sa ai scurgeri in instalatia de lichid de frana sunt mai mici, dar ele exista. Sanse mai mari sunt, insa, daca furtunasele n-au mai fost schimbate de foarte mult timp, sa plezneasca pur si simplu la o franare mai brusca. Asigura-te, in special daca ai o masina mai veche, ca e totul in regula in ceea ce priveste lichidul de frana. Nu e deloc costisitor in comparatie cu alte operatiuni si iti poate salva viata. Alte consumabile sunt placutele si discurile. Placutele se tocesc putin cate putin la fiecare frana iar dupa o anumita perioada devin atat de subtiri incat distanta de care ai nevoie ca sa opresti cutia de metal de aproape 2 tone e periculos de mare. Arunca deci o privire si la starea intreg sistemului de franare atunci cand mergi sa faci revizia masinii.