zoom

Ce este marketingul digital sau marketingul online? Strategii si instrumente

Cu siguranta denumirile “marketing digital” sau “marketing online” va sunt familiare. Dar stii clar despre ceea ce inseamna acestea? Cum a evoluat in ultimii ani? Care sunt tendintele si aspectele marketingului digital de care ar trebui sa tii cont cel mai mult? Vom dezvalui totul in acest post. Intra aici pentru alte detalii.

Ce este marketingul digital

Marketingul digital (sau marketingul online) cuprinde toate acele actiuni si strategii de publicitate sau comerciale care sunt executate in mass-media si pe canalele de internet. Acest fenomen a fost aplicat inca din anii ’90 ca o modalitate de a transfera tehnici de marketing offline in universul digital.

Paralel cu dezvoltarea si evolutia extraordinara a tehnologiei digitale, marketingul online a cunoscut, progresiv si foarte rapid, schimbari profunde, atat in tehnicile si instrumentele utilizate (si in complexitatea lor), cat si in posibilitatile pe care le ofera beneficiarilor. Sa vedem in ce fel.

Cum s-a nascut marketingul online: de la web 1.0 la web 2.0

La inceputurile sale, marketingul online s-a bazat pe pagini web 1.0 si a ajuns sa fie o traducere a publicitatii din mass-media traditionala (televiziune, radio, mass-media de hartie…) la primele pagini web, care nu a permis o bidirectionalitate in comunicarea cu utilizatorii. Companiile de publicitate au controlat in totalitate mesajul si s-au limitat sa-l expuna publicului.

In plus, publicitatea etapei web 1.0 a fost limitata, in majoritatea cazurilor, la reproducerea unei vitrine de produse sau servicii sub forma unui catalog online. Chiar si asa, acest tip de publicitate a evidentiat deja virtuti interesante, cum ar fi domeniul de aplicare potential universal, posibilitatea actualizarii continutului si combinatia de texte, imagini si, incetul cu incetul, si formate multimedia.

Dar, in cativa ani, a venit revolutia. O dezvoltare tehnologica frenetica a permis introducerea masiva a unui internet de nivel superior. Web 2.0 s-a nascut si, cu ea, marketing 2.0.

Din acel moment, a inceput sa fie posibil ca toti utilizatorii sa partajeze informatii cu usurinta datorita retelelor sociale, forumurilor sau platformelor, permitand schimbul aproape instantaneu de piese care anterior erau imposibile, cum ar fi fotografii si videoclipuri.

Internetul a devenit mult mai mult decat un mijloc de cautare a informatiilor si a devenit o comunitate mare. In prezent, reteaua este inteleasa doar ca un mijloc de schimb de informatii in doua directii. Feedback-ul este, prin urmare, total si fundamental intre marci si utilizatori, cu avantajele si dezavantajele pe care le implica acest lucru.

 

Maturizarea marketingului digital: web 3.0

Odata ce suntem cu totii adaptati la Web 2.0, revolutia industriala nu lasam garda jos. Un nou tip de web este deja in curs de dezvoltare: Web 3.0. Dar pe ce se bazeaza acest nou format web?

Datorita noilor tehnologii, in special inteligentei artificiale, internetul inceteaza sa mai fie un spatiu robotizat si isi da un sens semantic. Suna un pic complex, nu? Pentru a intelege mai bine, am colectat cele patru caracteristici principale ale web 3.0:

  1. Semantic Web
  2. Inteligenta artificiala
  3. Grafica 3D
  4. Omniprezenta si conectivitatea