Daca SEO tehnic are cam aceleasi baze pentru toate industriile si platformele online, SEO on page pentru magazine online te poate duce departe de lumina pentru ca aspectele uzuale tehnice des intalnite pentru platforme frecfent utilizate precum WordPress nu sunt valabile pentru alte tipuri de CMS-uri.
De cele mai multe ori o problema de baza des intalnita este navigarea facila a utilizatorului si la cum se descurca acesta printre zecile de categorii si miile sau chiar zecile de mii de produse pe care un e-commerce le poate avea. De asemenea, o alta problema frecventa este creata de platformele open source si nu numai care genereaza pagini si continut duplicat, in special la diferite filtre de sortare, parametrii si alte probleme de crawling si indexare.
Din acest motiv, numarul aspectelor tehnice de SEO demne de luat in considerare sunt mult mai numeroase in cazul unui magazin online precum Magento comparativ cu problemele clasice pe care trebuie sa le verifici la un site de prezentare creat pe un WordPress.
Trebuie sa stii ca Google are ghiduri specifice care servesc la criteriile de evaluare a calitatii oricaror site-uri, dar si magazine online, insa acestea din urma sunt mai complexe. In primul rand, Google odata cu indexarea sorteaza si acorda relevanta site-urilor in serverele sale dupa acesti evaluatori de calitate care periodic lanseaza algoritmi de update-uri precum cei mai cunoscuti dintre internaturi – Panda sau Penguin, sau face alte modificari de schimbari de algoritm, toate concepute special sa impiedice trisarea in ranking si imbunatatirea experientei utilizatorilor.
Tocmai din acest motiv, Google are o “armata” de criterii de evaluare a calitatii. Aceste criterii sunt asemeni unor “jurati” care acorda notarea paginilor web, primind instructiuni specifice pentru a evalua fiecare tip de site in parte si a caror consecinta se reflecta in rezultatele afisate la cautarile oamenilor.
In functie de influenta si rezultatele obtinute prin modificarile de algoritm, inginerii de la Google ajusteaza algoritmul principal si acorda acestor site-uri o noua sansa de a fi notate cu noile criterii de evaluare in vederea obtinerii unor rezultate mai bune cu scopul de a deservi utilizatorii. Acest proces dureaza la infinit si se afla in spatele tuturor modificarilor semnificative in pozitionarile din SERP pe care le vedeti periodic in decursul unui an.
Ce poti face sa te asiguri ca pastrezi site-ul la o calitate superioara competitiei?
In procesul de optimizare site Google, dar si pentru utilizatori, continutul principal sa se bazeze pe informatii de calitate, iar pe cat posibil produsele sa aiba continut unic si atractiv, dedicat fiecarui produs in parte, astfel incat oamenii sa isi poata regasi suplinirea dorintei sau a necesitatilor, si, prin urmare, magazinul online va fi “recompensat” din partea Google cu pozitionari de top.
Scopul principal al unui magazin online este acela de a satisface nevoia oamenilor prin achizitia de produse, dar inainte de orice, in calitate de proprietar de e-commerce, trebuie sa tii cont ca paginile prin care navigheaza un potential client sunt gandite in mod special pentru acestia.
De multe ori, primul lucru cu care un utilizator vine in contact pe o pagina web trebuie sa fie continutul si informatiile cat mai bogat descriptive legate de produsul pe care il doresc si intentioneaza sa il achizitioneze.
Un alt factor de influenta in deciziile de achizitie ale oamenilor sunt recenziile, care desi nu sunt un factor de ranking, pot influenta direct decizia unui utilizator de a cumpara sau nu, si este indicat ca acestea sa fie relevante pentru produsele sau categoriile de produse care fac parte din site. Desigur, nu este necesar sa alergi dupa fiecare recenzie pentru a convinge fiecare client sa isi spuna onest opinia, insa se pot crea mail-uri follow-up dupa achizitie care permite printr-ul link navigarea usoara catre sectiunea de review sau chiar completarea directa din e-mail. Totusi, este bine sa constientizezi inca de la inceput ca nu toti clientii vor acorda o recenzie, dar orice review pozitiv este binevenit pentru ca astfel ei reprezinta vocea produselor tale si ii vor incuraja si pe alti oameni sa cumpere cu incredere.
Cu toate acestea, oricat de mult ai din punct de vedere al optimizarii site-ului pentru Google nu vei reusi niciodata sa obtii un scor perfect. Pe internet sunt milioane de site-uri si cu atat mai multe pagini web care incearca sa obtina cat mai multe rezultate prin cresterea organica, dar si multi proprietari de site-uri care testeaza diferite strategii ale site-ului pentru a identifica tehnici de ranking. Tie insa iti recomandam sa rezolvi treptat problemele tehnice care te tin in loc pentru a obtine rezultatele dorite si sa te bazezi pe o buna experienta a utilizatorului pe care o poti obtine in primul rand pe baza continutului de calitate.